Inhoudsopgave

Algemene voorwaarden Online otaku B.V.

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; Lees alles over bedenktijd.
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
  8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Online otaku B.V. E sales@online-otaku.nl

Jacoba van Beierenweg, 87

2215KW Voorhout Nederland

KVK 84541563 - BTW nummer NL863252059B01

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij op zverzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
  6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.
  7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Online otaku B.V. kan echter niet garanderen dat productomschrijvingen of andere inhouden van deze website geheel accuraat, volledig, betrouwbaar, actueel of foutenvrij zijn. Online otaku B.V. behoudt zich het recht (maar niet de plicht) om foutieve artikelinformatie die via onze website aangeleverd wordt aan te passen of fundamenteel te wijzigen na publicatie.

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen.
  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
  7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
  8. De overeenkomst komt onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van goedkeuring van de door de consument ingevulde gegevens en betaling en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product kenbaar te maken aan de ondernemer. Dit kan via het modelformulier of een ander communicatiemiddel zoals e-mail. Na melding dient de consument het product binnen 14 dagen retour te sturen en dient hij te bewijzen dat de levering tijdig is geretourneerd, bijvoorbeeld door middel van een verzendbewijs.
  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Dit onder de voorwaarde dat het product reeds retour ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending kan worden overlegd. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt, tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
  3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf, is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
  4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt. Dit dient te gebeuren vóór het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    • die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
    • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    • die snel kunnen bederven of verouderen;
    • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    • voor losse kranten en tijdschriften;
    • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
    • voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    • betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding die moeten worden verricht op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
    • waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    • betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

  1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen, staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
  5. De garantie geldt niet indien:
    • de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
    • de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig zijn behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
    • de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Artikel 11 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen na het plaatsen van de bestelling bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op schadevergoeding.
  4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding conform lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de consument.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    • ten minste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 13 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn zoals bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
  4. Wanneer de consument ervoor kiest om een aanbetaling te doen, gaat de consument ermee akkoord dat deze aanbetaling niet restitueerbaar is. Indien het resterende bedrag niet wordt betaald, is de ondernemer niet verplicht om de overeenkomst verder na te komen en is zij niet verplicht de aanbetaling te restitueren.
  5. Bij betaling met eCheck via PayPal of een andere betalingsprovider zal de bestelling pas worden verwerkt nadat het verschuldigde bedrag volledig is overgemaakt naar de bedrijfsrekening.
  6. De ondernemer behoudt zich het recht voor om de betalingsregeling en -termijnen op elk moment aan te passen en zal de consument tijdig op de hoogte stellen van wijzigingen.

Artikel 14 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden na ontdekking van de gebreken volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Indien een klacht een langere verwerkingstijd vereist, wordt binnen 14 dagen een bericht van ontvangst verstuurd met een indicatie van de verwachte termijn voor een uitgebreider antwoord.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient de consument zich eerst te wenden tot de ondernemer. Het is tevens mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR-platform (http://ec.europa.eu/odr). De webwinkel is momenteel niet aangesloten bij een keurmerk met geschillencommissie.
  6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Dit geldt ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd, dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 17 - Leeftijd

Online Otaku B.V. verkoopt geen producten aan kinderen. Wij bieden producten aan voor verkoop aan volwassenen. Indien u jonger bent dan 18, mag u de websites van Online Otaku B.V. alleen gebruiken onder de supervisie van een ouder of een voogd.

Wanneer u artikelen aankoopt op een website van Online Otaku B.V. met vermelding van een minimumleeftijd op het artikel zelf of op de website, erkent u impliciet, door het artikel te bestellen, minstens de betreffende leeftijd te hebben. Bijgevolg geeft Online Otaku B.V., voor zover de toepasselijke wetgeving het toelaat, geen waarborg met betrekking tot de verkoopbaarheid en geschiktheid van bepaalde producten voor een bepaalde leeftijd.

Online Otaku B.V. kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade ten gevolge van het gebruik van deze goederen door kinderen die niet over de minimumleeftijd beschikken voor het gebruik van de goederen, overeenkomstig de leeftijden vermeld op de artikelen en/of de artikelpagina.

Artikel 18 - Andere activiteiten

Onder bepaalde omstandigheden kan Online Otaku B.V. links voorzien naar de websites van filialen of andere verbonden bedrijven. Online Otaku B.V. controleert, evalueert of garandeert in dergelijke gevallen de aanbiedingen van deze ondernemingen of individuen niet. Ook is zij niet verantwoordelijk, in eender welke zin, voor de inhoud van deze websites.

Online Otaku B.V. draagt in geen geval de verantwoordelijkheid noch de aansprakelijkheid voor dergelijke acties, producten en andere inhoud van deze of andere derde partijen. Lees hiervoor aandachtig de privacybepalingen en andere gebruiksvoorwaarden van de websites.

Recensies, commentaren, communicaties en andere inhoud

  1. Bezoekers kunnen recensies, commentaren en andere inhoud invoeren en achterlaten. Zij hebben eveneens de mogelijkheid om suggesties, ideeën, commentaren, vragen of andere informatie in te dienen, mits deze inhoud niet illegaal, obsceen, bedreigend, lasterlijk is, noch een inbreuk vormt op de privacy of het intellectuele eigendomsrecht, en evenmin schadelijk of aanstootgevend is voor derden.
  2. Het is niet toegestaan om inhoud te plaatsen die bestaat uit softwarevirussen, politieke propaganda, commerciële boodschappen, kettingbrieven, massa-mailing of andere vormen van spam.
  3. Het gebruik van valse e-mailadressen, zich voordoen als een andere persoon of entiteit, of op enige andere wijze misleiding met betrekking tot de oorsprong van de inhoud is niet toegestaan. Online Otaku B.V. behoudt zich het recht (maar niet de plicht) om dergelijke inhoud te verwijderen of te bewerken.
  4. Online Otaku B.V. controleert de ingevoerde inhoud regelmatig, maar voert geen systematische controle uit op de bronnen van deze inhoud.
  5. Wanneer u inhoud invoert of materiaal voorlegt, kent u Online Otaku B.V., tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven of overeengekomen, een niet-exclusief, royaltyvrij, onbeperkt en onherroepelijk gebruiksrecht toe om deze inhoud wereldwijd en in alle media te reproduceren, te wijzigen, aan te passen, te publiceren, te vertalen, er andere producten van af te leiden, te verdelen en weer te geven.
  6. U kent Online Otaku B.V. eveneens het recht toe, indien gewenst, de naam die u in een dergelijke inhoud aangeeft, te gebruiken.
  7. U verklaart en garandeert dat u alle rechten bezit of controleert over de inhoud die u invoert, dat deze inhoud accuraat is, en dat het gebruik ervan geen schade zal toebrengen aan een persoon of een entiteit.
  8. U stemt ermee in om Online Otaku B.V. schadeloos te stellen voor eventuele claims die voortvloeien uit de door u aangeleverde inhoud.
  9. Online Otaku B.V. behoudt zich het recht, maar niet de plicht, deze activiteiten of inhoud te monitoren, te bewerken en te verwijderen indien dit nodig wordt geacht.
  10. Online Otaku B.V. draagt in geen enkel geval verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor de inhoud die door gebruikers of derden wordt aangeleverd en ingevoerd.

Artikel 19 - Levering buiten EU en douane

  1. De koper is verantwoordelijk voor de juistheid van de douaneaangifte en voor de betaling van eventuele heffingen en belastingen.
  2. De koper dient zelf te informeren of het gekochte product is toegestaan in zijn/haar land.
  3. Wij zijn niet verantwoordelijk voor enig verlies, beschadiging, inbeslagname door de douane, of wanneer de douane het item vernietigt als het verboden is in het betreffende land.
  4. Indien een item in beslag wordt genomen als gevolg van douaneregels, zijn wij niet verantwoordelijk voor het verlies en kan er geen terugbetaling plaatsvinden.
  5. Het is de verantwoordelijkheid van de koper om vóór aankoop na te gaan of het item in het land van bestemming is toegestaan.
  6. Alle klanten buiten de EU zijn onderworpen aan de douaneregels van hun land of regio. Extra douanekosten en heffingen kunnen van toepassing zijn, en deze kosten zijn volledig voor rekening van de koper.
  7. Bij retournering van een product zijn de douanekosten en alle bijkomende importkosten die Online Otaku B.V. in rekening zijn gebracht, voor rekening van de koper.
  8. Het product wordt terugbetaald, exclusief de verzendkosten (deze worden volledig doorgegeven aan het verzendbedrijf) en exclusief eventuele douanekosten en heffingen.

Artikel 20 - Onderbreking of beëindiging van de dienst

  1. Online Otaku B.V. behoudt zich het recht voor om alle diensten naar eigen goeddunken zonder voorafgaande kennisgeving te onderbreken of te beëindigen om een van de volgende redenen:
    • Systeemproblemen, systeemupdates, veiligheidscontroles of een noodgeval van welke aard dan ook;
    • In het geval van een natuurramp of overmacht;
    • Problemen met internetproviders of andere communicatiedragers;
    • Onderbreking of beëindiging van de dienst als gevolg van technologische, operationele of andere onvoorziene omstandigheden.
  2. Online Otaku B.V. aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor schade opgelopen door gebruikers of andere derde partijen in het geval van opschorting of annulering van de service.

Artikel 21 - Jurisdictie

De overeenkomst wordt in alle opzichten beheerst door de wetten van Nederland, zonder rekening te houden met conflicterende wettelijke bepalingen. De gebruiker stemt ermee in dat elke claim of geschil dat hij/zij tegen het bedrijf heeft, uitsluitend moet worden opgelost door een districtsrechtbank in Nederland.

Artikel 22 - Contact

  1. Alle kennisgevingen aan gebruikers met betrekking tot het gebruik van de site worden per e-mail verstuurd of op de site zelf geplaatst.
  2. Gebruikers stemmen ermee in zich te houden aan alle updates of contacten die door het bedrijf worden verstuurd.
  3. Gebruikers gaan ermee akkoord dat alle communicatie met de site via de hierboven genoemde methoden kan worden gebruikt in een rechtbank.

Artikel 23 - Weigeren van overeenkomst

Online Otaku B.V. behoudt zich het recht voor om een consument te weigeren indien deze zich misdraagt. Voorbeelden van redenen hiervoor zijn:

  • Veelvuldig annuleren van orders;
  • Bewust misbruiken van onze systemen om een lagere prijs te krijgen (bijvoorbeeld het misbruiken van bugs of fouten in het systeem);
  • Ons veelvuldig onjuist informeren over levergegevens en vervolgens vragen om een vergoeding van de order omdat deze niet bij de consument is aangekomen.

Artikel 24 - Wijziging Voorwaarden

Wij behouden ons het recht voor om deze Algemene Voorwaarden op elk moment te wijzigen. Wij zullen u van dergelijke wijzigingen op de hoogte stellen via een kennisgeving op onze website. De wijzigingen worden van kracht zodra deze op de website zijn gepubliceerd en gelden voor toekomstige bestellingen. Bestellingen die al zijn geplaatst, blijven onder de voorwaarden die op het moment van bestelling van toepassing waren.

Voorwaarden bij aanbetaling

Indien bij het plaatsen van een bestelling is aangegeven dat een aanbetaling niet restitueerbaar is, dan geldt dat wanneer een klant later besluit de bestelling te annuleren, de reeds betaalde aanbetaling niet wordt terugbetaald. Dit beleid is ingesteld om te voorkomen dat het pre-ordersysteem wordt misbruikt.